wrzesień 2009 - grudzień 2011
Od września 2009 roku nasza szkoła realizuje projekt finansowany z funduszu Unii Europejskiej - "Pierwsze uczniowskie doświadczenia". Projekt realizowany jest przez 3 lata - kolejno w klasach pierwszych.
Głównym celem projektu jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną odbywać się będzie poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
W odniesieniu do dzieci wyróżnia i opisuje 8 inteligencji: językową, matematyczno-logiczną, wizualno-przestrzenną, przyrodniczą, ruchową, interpersonalną, intrapersonalną.
Główne założenia teorii inteligencji wielorakich:
- Każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji, w różnym stopniu rozwinięte
- Tworzą one indywidualny profil inteligencji, charakterystyczny dla danej osoby
- Profil inteligencji jest dynamiczny, zmienia się w czasie rozwoju
- Wszystkie inteligencje wzajemnie ze sobą współpracują
- Każdą inteligencję można rozwijać w działaniu, właściwie organizując środowisko rozwoju człowieka
- Wszystkie inteligencje są równoprawne
Termin i sposób realizacji projektu:
- 1 września - 20 grudnia 2009 roku - klasa II - wychowawca p. Małgorzata Stępień
- 20 grudnia 2009 - zajęcia pokazowe kl. II
- 1 lutego - 20 czerwca 2010 roku - klasa I - wychowawca p. Monika Kacprzak
Tekst: Małgorzata Stępień
Fotografie: Tomasz Nogaj
Free Joomla Lightbox Gallery